Układy w skali tera

27 listopada 2007, 11:36

Rambus ma zamiar zaprezentować technologię, dzięki której ilość danych przesyłanych przez układy pamięci będzie można liczyć w terabitach na sekundę. Rozwiązanie takie powstało z myślą o przyszłych bardzo wydajnych maszynach obsługujących wielkie bazy danych, gry czy aplikacje graficzne.



Bo było za dobre

20 listopada 2007, 23:51

Próby zwalczania internetowego "piractwa" przybierają czasem niepokojące formy. Laboratoria badawcze japońskiego operatora telekomunikacyjnego KDDI opracowały system antypiracki, który jest w stanie odróżnić, czy film wideo przesyłany Internetem został nakręcony kamerą amatorską czy też profesjonalną.


© Georgia Institute of Technology

Wystarczy podmuchać

15 listopada 2007, 23:54

Nie ustają eksperymenty z nowymi sposobami obsługi komputera. Jednak mimo iż próbowano już sterować elektronicznymi urządzeniami za pomocą wstrząsów, gestów wykonywanych przed kamerą, czy nawet myśli, wciąż najlepiej sprawdzają się zwykła myszka i klawiatura.


Znaczący dotyk

14 listopada 2007, 00:12

Kolejny raz technologia niegdyś prezentowana jako ciekawostka wkrótce może trafić do codziennego użytku. Tym razem chodzi o pomysł IBM-a sprzed jedenastu lat, polegający na wykorzystaniu ludzkiego ciała do transmisji danych. Zestaw urządzeń działających na podobnej zasadzie zaprezentowali operator telekomunikacyjny KDDI oraz ośrodek zaawansowanych badań nad komunikacją bezprzewodową z japońskiego UEC (University of Electro-Communication).


Zbuduj sobie cyfraka

7 listopada 2007, 11:51

Nowojorska firma Bug Labs proponuje rozwiązanie, które bez większej przesady można by nazwać „opensource’ową elektroniką”. BUG, bo tak nazywa się firmowy produkt, pozwala konsumentom samodzielnie konstruować różne elektroniczne gadżety: aparaty cyfrowe, klawiatury, głośniki, urządzenia GPS itd.


© Qualcomm

Wideo na e-papierze

2 listopada 2007, 11:53

Firma Qualcomm jest autorem elektronicznego papieru, który może wyświetlić klip wideo wysokiej jakości. Do produkcji papieru wykorzystano przełączniki mikroelektromechaniczne (MEMS), które pracują na tyle szybko, iż możliwe jest przedstawienie ruchomych obrazów.


Karty z procesorem GeForce 8800 GT w trybie SLI

Nvidia GeForce 8800 GT już w sklepach

30 października 2007, 11:51

NVIDIA GeForce 8800 GT trafił już na półki sklepowe. Zaprojektowany został tak, aby spełnić żądania najbardziej wymagających graczy, którzy czekali na bardzo wydajną kartę w cenie około 229 euro.


Microsoft chwali się finansami

26 października 2007, 10:20

Microsoft poinformował o osiągnięciu w ostatnim kwartale bardzo dobrych wyników finansowych. Obroty koncernu wzrosły w dużej mierze dzięki systemowi Windows Vista i niedawnej premierze gry Halo 3.


Kamizelka dla graczy

22 października 2007, 09:25

Mark Ombrellaro, amerykański chirurg, który specjalizuje się w badaniach nad systemami służącymi do przeprowadzania operacji na odległość, opracował kamizelkę, dzięki której miłośnicy gier wideo mogą odczuć uderzenia, pchnięcia nożem czy trafienie kulą, jakich doświadcza kierowany przez nich bohater.


Model "pączka" czyli siedziby GCHQ

Gry rekrutują szpiegów

19 października 2007, 09:52

Brytyjska Government Communication Headquarters (GCHQ), czyli służba zajmująca się wywiadem elektronicznym, będzie pierwszą na świecie służbą specjalną, która wykorzysta światy wirtualne do rekrutacji pracowników. Billboardy zachęcające od pracy w GCHQ znajdą się w takich grach, jak na przykład Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy